وزیر اقتصاد: شیرینی سهولت صدور مجوزهای کسب و کار را به مردم ‌چشاندیم

وزیر اقتصاد ‌یکی ‌از اقدامات این وزارتخانه را تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار عنوان کرد و گفت: هنوز هم در این زمینه کارهایی که انجام شد، بی‌سابقه است و توانستیم شیرینی سهولت مجوزهای کسب و کار را در اقصی نقاط کشور بچشیم.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از پایگاه خبری وزارت امور اقتصادی و دارایی، سید احسان خاندوزی در گردهمایی مدیران استانی در مشهد اظهار داشت: تکالیف متعددی در مجلس بر عهده وزارت دارایی گذاشته شده بود و به نظر می‌رسید طولانی شدن آن به انضباط مالی دولت ضربه می‌زد.

وی ادامه داد: انضباط مالی دولت یکی از پرتکرارترین عبارت‌هایی بود که در برنامه ششم توسعه و همچنین بودجه های سالانه به آن تاکید می‌شود و امیدواریم با تحقق کامل، برای سال آینده این پرونده از روی میز برداشته شود.

وزیر اقتصاد و دارایی یکی دیگر از اقدامات این وزارتخانه را تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار عنوان کرد و افزود: هنوز هم در این زمینه کارهایی که انجام شد، بی‌سابقه است و توانستیم شیرینی سهولت مجوزهای کسب و کار را در اقصی نقاط کشور بچشیم.

خاندوزی اصلاحات نظام مالیاتی را از دیگر اقدامات وزارت اقتصاد در یک و نیم سال گذشته برشمرد و افزود: به جهت مسدود شدن درگاه‌های پذیرنده کشور که بی‌سامان بود و به پرونده مالیاتی مودیان متصل نبود، این پرونده را هم سال گذشته با همکاری بانک مرکزی به پایان رساندیم. از این رو می توان گفت که هیچ درگاه پذیرنده ای در کشور وجود ندارد که اتصال آن به پرونده مالیاتی اشخاص مشخص نباشد.

وی درخصوص مسائل مربوط به سرمایه گذاری نیز گفت: همزمان با پیشبرد سیاست‌های همسایگی در کشور لازم بود ما هم تحرک بیشتری در جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشیم.

وزیر اقتصاد به پیشبرد سیاست‌های تسهیلاتی کشور نیز اشاره کرد و ادامه داد: در کنار تدابیری که بانک مرکزی برای کنترل ترازنامه بانک‌ها داشت، تلاش کردیم که بانک‌های دولتی از وضعیت نابسامان کفایت سرمایه خارج شوند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار