وصول 4589 میلیارد ریال مالیات از پرونده‌های مالیاتی سهم خراسان جنوبی در سایر استان‌ها

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از وصول 4 هزار و 589 میلیارد ریال مالیات از پرونده‌های مالیاتی سهم این استان در سایر استان‌ها خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، علی کریم‌دادی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره پرونده‌های مالیاتی که دارای فعالیت عمده در استان هستند، گفت: 117 پرونده و فعال اقتصادی دارای فعالیت عمده در استان شناسایی شده که پرونده مالیاتی آنها در سایر استان‌ها وجود داشته و یا دارد و اقدامات لازم و پیگیری‌های مستمر جهت انتقال آنها به استان صورت پذیرفته است.

وی گفت: از این تعداد پرونده، 81 پرونده در بخش فعالیت‌های معدنی، 14 پرونده در بخش فعالیت‌های پیمانکاری، 16 پرونده در بخش فعالیت‌های تولیدی و 6 پرونده در سایر بخش‌ها (آموزشی و خدماتی) است. از این تعداد پرونده، 77 پرونده با انتقال آنها موافقت و 11 پرونده در حال پیگیری و تعیین تکلیف است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون 29 پرونده با انتقال آنها مخالفت شده است، اما از محل فعالیت این پرونده‌ها که غالباً معدنی هستند، مبلغ 64 میلیارد ریال مالیات و عوارض سهم استان پیگیری و جهت هزینه کرد در استان خراسان جنوبی وصول شده است.

وی در ادامه سخنانش گفت: 193 پرونده فعال اقتصادی که فعالیت عمده آنها در خراسان جنوبی نیست، شناسایی و سهم درآمدهای مالیاتی استان در دست اقدام و پیگیری است. از این تعداد پرونده، 50 پرونده در بخش معدنی، 6 پرونده در بخش توزیع و بازرگانی و خدماتی و 137 پرونده در بخش پیمانکاری و تولیدی است.

کریم‌دادی ادامه داد: برابر پیگیری‌های مستمر صورت گرفته و در دست اقدام جهت وصول سهم درآمدهای مالیاتی استان از محل پرونده‌های مالیاتی که فعالیت عمده آنها در استان خراسان جنوبی نیست، مبلغ 4 هزار و 526 میلیارد ریال وصول شده است که از این میزان، 71 میلیارد ریال در بخش فعالیت‌های معدنی، 4 میلیارد ریال در بخش فعالیت‌های توزیع و بازرگانی و خدماتی، یک هزار و 424 میلیارد ریال در بخش فعالیت‌های پیمانکاری و تولیدی، یک هزار و 76 میلیارد ریال از واحدهای خدمات ملی (شامل بیمه‌ها، مخابرات، اپراتورهای تلفن همراه و غیره) و یک هزار و 951 میلیارد ریال از محل پرونده‌های متمرکز (شامل برق، گاز، بوتان و غیره) است.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم اداره کل امور مالیاتی استان خراسان جنوبی برابر پیگیری‌های مستمر صورت گرفته و حمایت همه‌جانبه استاندار و سایر مسئولان استان خراسان جنوبی، برای اولین بار سهم درآمدهای مالیاتی استان از فروشگاه‌های زنجیره‌ای (شامل رفاه، افق کورش و همسایه آریا) وصول شد که این مبلغ برای ارزش افزوده دوره بهار 1402 بیش از 4 میلیارد ریال بوده است.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار