پوستر سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر خوزستان رونمایی شد

مراسم رونمایی از پوستر سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر خوزستان با حضور هنرمندان و اصحاب رسانه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان عصر امروز سه شنبه در آئین رونمایی از پوستر سی‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر خوزستان، اظهار کرد: این جشنواره یادمان استاد فقید «سعید بهروزی» کارگردان، نویسنده و منتقد شاخص استان و گزارشگر دفاع مقدس است که آذر سال جاری در خوزستان برگزار می‌شود.


سید امین سپهریان ادامه داد: ارتقای سطح کیفی نمایش استان، حمایت از تولید آثار فاخر و ارزشمند نمایشی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، شعار سال، ارتقای نهاد خانواده، همگرایی کلی بهره‌گیری از جریانات روز تئاتر جهان و استفاده از بسترهای فرهنگی برای توسعه تئاتر استان از اهداف برگزاری این رویداد است.


وی با بیان اینکه این جشنواره ۱۱ تا ۱۴ آذر ماه سال جاری به صورت غیرمتمرکز در شهرستان‌های اهواز، شوشتر، بهبهان، شوش، ماهشهر، بندر امام و باغملک برگزار می‌شود، افزود: اختتامیه این مراسم ۱۵ آذر در تالار آفتاب اهواز برگزار می‌شود.


سپهریان با اشاره به اینکه از مجموع ۴۱ نمایش ثبت شده در سامانه طبق فراخوان اعلام شده، ۲۵ نمایش موفق شدند آثار خود را برای بازبینی حضوری از ۲۴ تا ۲۹ آبان ارائه دهند، اضافه کرد: از این تعداد بین ۱۰ تا ۱۲ اثر از هشت شهرستان از سوی انتخاب پذیرفته می‌شود.


معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در اجرای نمایش‌های برگزیده سه کارگاه آموزشی تخصصی با موضوع بازیگری، کارگردانی و نویسندگی در شهرستان‌های باغملک، شوشتر و ماهشهر برگزار می‌شود؛ همچنین یک کارگاه در اهواز با حضور داور معرفی شده از سوی مرکز هنرهای نمایشی خواهیم داشت.


وی با اشاره به اینکه رویدادهای تئاتر و جشنواره‌های سینمایی، تجسمی و موسیقی تا پایان سال در حال برنامه‌ریزی است، یادآور شد: پنج‌شنبه (۱۰ آذر) نیز هفتمین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای در اهواز برگزار می‌شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار