پیام بشار اسد به الجزائر/ تاکید مجدد برحمایت از آرمان فلسطین

رئیس جمهور الجزایر با دریافت پیام ویژه بشار اسد در دیدار با وزیر خارجه سوریه بار دیگر با حمایت از نظام سوریه بر ضرورت دفاع از آرمان فلسطین تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، «فیصل المقداد»، وزیر خارجه سوریه یکشنبه شب در دیدار با «عبدالمجید تبون»، رئیس جمهور الجزایر با تسلیم پیام «بشار اسد» به تبون گفت که سوریه همچنان در کنار ملت الجزایر باقی خواهد ماند؛ همان گونه الجزایر از سوریه دفاع و حمایت کرد.


وبگاه خبری «الوطن» سوریه امروز یکشنبه نوشت که وزیر خارجه سوریه طی نشستی خبری در الجزایر با ابراز اینکه هیچکس نمی‌تواند الجزایر را از سوریه جدا کند، افزود: «تبون تأکید کرد که کشورش تحت هر شرایطی از سوریه حمایت می‌کند.»


فیصل المقداد به حمایت متقابل الجزایر و سوریه اشاره کرد و گفت: «دولت و ملت الجزایر در طول بحران سوریه در کنار این کشور ایستاده بودند و ما در دهه سیاه در کنار الجزایر بودیم. ما با کمک یکدیگر علیه تروریسم و استعمار جنگیدیم.»
در همین راستا، وبگاه خبری «رأی الیوم» نوشت که در بیانیه وزارت خارجه الجزائر آمده است که المقداد نماینده ویژه رئیس جمهور است و برای ابلاغ پیام «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به «عبدالمجید تبون» همتای الجزائری او به این کشور سفر کرده است.


پیش از این نیز، بشار اسد رئیس جمهور سوریه به صورت تلفنی با عبدالمجید تبون همتای الجزایری خود گفتگو کرده بود.


در جریان این گفتگو تحولات سیاسی جهان عرب به ویژه با توجه به سفرهای انجام شده از سوی مسئولان کشورهای عربی به سوریه و دیدارهای انجام شده از سوی بشار اسد به کشورهای عربی از جمله عمان و امارات و پرونده‌های مطرح شده در این دیدارهای و انعکاس آن بر روابط عربی-عربی مورد رایزنی قرار گرفته بود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار