پیشرفت چشمگیر روسیه در قابلیت جنگ‌افزاری الکترونیک

بنا به اعلام یک منبع آگاه، روسیه به فناوری جهت ایجاد اختلال در ارتباطات فضاپیماهای واقع در مدار زمین دست یافته است.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از اسپوتنیک، روسیه توانمندی‌های خود را در زمینه جنگ‌افزارهای مختل‌کننده فضاپیماهای دشمن ارتقا داده است.


یک منبع آگاه به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که روسیه یک سامانه جدید جنگ الکترونیک (EW) را ارتقا بخشیده است که قادر است ارتباطات فضاپیماها را در مدار زمین ثابت مختل کند.


بنا به اعلام این منبع آگاه، این سامانه جدید دارای این قابلیت است که فضاپیماهای واقع درتقریباً ۳۶ هزار کیلومتر (حدود ۲۲۳۰۰ مایل) بالاتر از سطح دریا را هدف قرار دهد.


اسپوتنیک به نقل از این منبع نوشت که قدرت ساطع کننده های این سامانه جدید در برد کوتاه هم توان سرکوب و هم غیرفعال کردن دائمی سامانه الکترونیکی فضاپیماهای دشمن را میسر می‌سازد.


ارتش روسیه در حال حاضر مجهز به انواع سامانه‌های پیشرفته جنگ‌افزارهای الکترونیکی از جمله "Krasukha"، "Moskva"، "Infauna"، "Leer" و "Triad" است. برخی از سامانه‌های پیشرفته در حال حاضر در عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین استفاده می شود.


نیروهای مسلح روسیه امروز (۱۵ آوریل) را به مناسبت روز متخصصین جنگ الکترونیک را جشن می‌گیرند. این تعطیلات به ۱۵ آوریل ۱۹۰۴ بازمی‌گردد؛ زمانی که در جنگ روسیه و ژاپن و در جریان محاصره قلعه پورت آرتور، سامانه مخابراتی دشمن از کار افتاد. از آن زمان به بعد، نیروهای جنگ الکترونیک روسیه بسیار قدرتمند و پرنفوذ شدند و برخی از اطلاعاتی که به‌تازگی از پنتاگون درز پیدا کرده، بر این تخصص و تبحر صحه گذاشته است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار