سرپرست اداره امور مالیاتی استان یزد خبر داد؛

پیش‌بینی وصول ۱۶.۵ هزار میلیارد تومان مالیات در یزد

سرپرست اداره امور مالیاتی استان یزد گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات در استان یزد وصول شود که این میزان نسبت به سال گذشته افزایش ۴۶ درصدی خواهد داشت.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، رضا نجف‌زاده، روز شنبه در نشستی خبری به تشریح چالش‌های مالیاتی استان یزد پرداخت و اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی در سراسر کشور تلاش دارد تا بحث مالیات را برای تولیدکنندگان و فعالیت‌های مولد تسهیل و برای دلالان و واسطه‌ها دشوار کند و این سیاست با جدیت پیگیری می شود.


وی با تاکید بر اینکه تکریم مؤدیان مالیاتی یکی از برنامه‌های سازمان امور مالیاتی است، افزود: یکی از راهکارهای تکریم مؤدیان مالیاتی آگاه سازی و اطلاع رسانی شفاف در مورد مالیات، درآمدهای مالیاتی و نحوه هزینه‌کرد مالیات‌هاست.


نجف‌زاده از راه‌اندازی سیستم الکترونیکی مالیاتی خبر داد و بیان کرد: اشخاص حقیقی تا پایان خرداد ماه جاری مکلف به ارائه اظهارنامه مالیاتی خود هستند و تمام مراحل در این بخش به صورت الکترونیکی انجام می شود.


سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان یزد افزود: در سال جاری تاکنون ۹ هزار و ۵۰۰ اظهارنامه اخذ شده که تمام این اظهارنامه‌ها به صورت الکترونیکی تکمیل شده است.


نجف‌زاده ادامه داد: بر اساس اختیاراتی که در تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم به سازمان امور مالیاتی واگذار شده، سازمان می‌تواند مالیات مقطوع را برای برخی از صاحبان مشاغل، تعیین کند.


وی با اشاره به اینکه ۹۲ درصد کل اظهارنامه‌های ثبت شده در استان یزد شامل فرم تبصره ۱۰۰ شده است، عنوان کرد: مزیت این روش، وصول مالیات با هزینه و صرف زمان کمتری هم برای مؤدیان هم سازمان امور مالیاتی است.


نجف‌زاده همچنین با بیان اینکه سال گذشته ۷۶ هزار اظهارنامه مالیاتی در استان یزد ارائه شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۸۰ هزار اظهارنامه در استان یزد اخذ شود.


وی با اشاره به اینکه مالیات نیمی از مشاغلی که سال گذشته اظهارنامه خود را ارائه داده‌اند، صفر شده است، تصریح کرد: امسال درآمد مالیاتی پیش‌بینی‌شده برای استان ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته حدود ۴۶ درصد افزایش داشته است.


سرپرست اداره کل مالیاتی استان یزد عنوان کرد: در سال گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد عوارض در بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد توزیع شده است.


نجف‌زاده درآمد مالیاتی استان در سال گذشته را ۱۱.۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: کل سهم مالیات در بودجه در چند دهه گذشته ۶ درصد بوده اما در حال حاضر این رقم به بالای ۵۰ درصد رسیده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار