چراغ سی و یکمین جشن گلریزان بیرجند با 2 میلیارد تومان روشن شد

مسئول اجرایی جشن‌های گلریزان بیرجند گفت: شب گذشته در حالی سی و یکمین جشن گلریزان در بیرجند با حضور مردم و مسئولان و خیرین برگزار شد که دو میلیارد تومان جمع‌آوری شد و هنوز هم مردم می‌توانند به این جشن کمک کنند.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، یکی از سنت‌های حسنه‌ای که هر سال در آستانه عید نوروز در خراسان جنوبی به ویژه در شهرستان بیرجند برگزار می‌شود، جشن گلریزان است جشنی که با حضور همه اقشار جامعه و مسئولان استان برگزار می‌شود تا مردم با کمک‌های خود لبخند شادی را بر لبان کودکان نیازمند هدیه دهند.

جشن گلریزان جشنی به وسعت بخشندگی است در این جشن با توجه به کرامات انسانی و احترام به شخصیت و حریم خصوصی افراد و خانواده‌ها می‌توانند بدون وابستگی به نهادهای دولتی و تبلیغاتی کمک کنند تا در انتهای زمستان سرد و در آستانه بهار شادمانی و شعف را به کودکان نیازمند هدیه دهند. کودکانی را که در حسرت حداقل‌های نوروزی آهی سرد از دل برون می‌آورند و پدرانی که با وجود تلاش‌های فراوان اما شرمنده خانواده خود می‌‎شوند را شادمان کنند تا این شادمانی لبخندی هر چند کوتاه بر لبان نونهالان شهرمان بیرجند بنشانند.

مهدی قمری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: سوم اسفندماه از سوی ستاد مردمی جشن گلریزان، هیئت ابوالفضلی بیرجند و زورخانه امیر عرب در محل سالن ورزشی مخابرات  سی و یکمین جشن گلریزان برگزار شد.

وی افزود: خیرین و مــردم سخاوتمند اسـتان بـرای شـرکت در ایــن مراسـم آمدند تا بار دیگر با حضور پر شور و کمک‌های خود شادی را به کودکان نیازمند هدیه دهند.

مسئول اجرایی جشن‌های گلریزان بیرجند بـا بیـان اینکـه سـال گذشـته به دلیل کرونا نتوانستیم میزبان مردم و خیرین باشیم، گفت: با این وجود در مراسـم جشـن گلریـزان سـال گذشـته مبلـغ یک میلیـارد تومـان کمـک مردمـی جمــع‌آوری شــد.

وی ادامـه داد: از محـل ایـن کمک‌هـا 6 هـزار و 300 دست سـت لبـاس شـامل انـواع پیراهن، شـلوار، بلـوز و مانتـو خریـداری و بیـن دانـش‌آمـوزان نیازمند مقاطـع مختلـف تحصیلـی در سراسـر اسـتان توزیـع شـد.

دبیر اجرایی جشن گلریزان بیرجند توجـه بـه نیازمنـدان را باعـث افتخـار و کمـال انسـان دانســت و بیــان کــرد: جامعـه هــدف ایـن مراسـم بــا کمـک آمـوزش و پـرورش و کمیتـه امـداد اسـتان شناسایی و کمکه‌‌های جمـع‌آوری شـده بیـن آنهـا توزیـع می‌شـود.

قمـری تصریـح کــرد: بـا توجـه بــه نوســانات قیمت‌هـا و گرانی‌هـای روزافــزون امـکان خریـد نسـبت بـه سـال گذشـته کاهش یافتـه کـه نیــاز بــه حمایــت مــردم در ایــن زمینــه داریــم.

وی افـزود: به طـور مثـال اگـر سـال گذشـته بـا مبلـغ 150 هـزار تومـان می‌شـد یـک لبـاس تهیه کـرد امسـال بایـد بـرای همـان لبـاس 350 هزار تومـان هزینـه کـرد کـه امیدواریــم بــا کمــک مــردم و حمایــت خیریــن و دســتگاه‌هـای مختلـف امسـال حداقـل همـان تعـداد لبـاس سـال قبـل را بتوانیـم خریـداری کنیـم.

دبیر اجرایی جشن گلریزان در بیرجند گفت: در جشنی که دیشب برگزار شد، مردم 2 میلیارد تومان برای کمک به کودکان نیازمند و خرید لباس برای آن‌ها کمک کردند.

قمری گفت: همه ساله در آستانه سال جدید، جشن گلریزان با هدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای خرید لباس نو برای کودکان نیازمند و کم بضاعت برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشن امسال نیز در بیرجند و در سالن مخابرات این شهر برگزار شد و خیرین نیک اندیش، 2 میلیارد تومان برای خرید البسه پیش بینی شده کمک کردند.

قمری بـا بیان اینکـه مراسم جشـن گلریزان از سـنت‌هـای دیرینــه زورخانــه‌هــای خراسـان جنوبی اسـت، افـزود: جشـن گلریـزان بیرجنـد بـا شـماره 2057 در بهمن مـاه 1398 به عنوان میراث معنوی کشور ثبت شده است.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار