کار مهم تلسکوپ ایرانی؛ خبری که نمی‌خواهند از ایران دیده شود

مهاجرانی در توئیتی به عکس‌برداری یک تلسکوپ ایرانی از دو کهکشان که در فاصله 319 میلیون سال نوری از زمین هستند، اشاره کرد و در انتقاد از رسانه‌های غربی و فضای مجازی نوشت: بدیهی است که این خبر دیده نشود!

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، سید عطاالله مهاجرانی در توئیتی نوشت: «خبر بسیار خوب! تلسکوپ ساخت ایران! پروژه ساخت رصدخانه ملی ایران از بیست سال پیش آغاز شده است. تلسکوپ از دو کهکشان که در فاصله 319 میلیون سال نوری از زمین هستند، عکس گرفته است! بدیهی است که این خبر دیده نشود. در فضای مجازی غایب باشد و در کلاب هوسی کسی سخنی درباره‌اش نگوید.»

اشاره مهاجرانی به تلسکوپ نوری 3.4 متری ساخت ایران است که چندی پیش مجله «ساینس» یکی از معتبرترین مجلات علمی دنیا در مقاله‌ای از آن با عنوان «تلسکوپی در کلاس جهانی» نام برد.

خبری هم که وی بدان اشاره کرده این است که رصدخانه ملی ایران در 27 سپتامبر گنبد خود را برای کالیبراسیون آسمان باز کرد و شب بعد، از Arp 282، یک جفت کهکشان در فاصله 319 میلیون سال نوری از زمین، عکس گرفت. وضوح تصویر - 0.8 ثانیه قوس - و تصویر دوم که چند روز پیش گرفته شده، 0.65 ثانیه قوس، نزدیک به حد تعیین شده توسط شرایط جوی در سایت رصدخانه واقع در قله 3600 متری گرگش در مرکز ایران است.

  

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار