احمدی با مهر مطرح کرد؛

کشورهای خلیج‌فارس و عربستان هم مثل آمریکا وارد صنعت گیم شده‌اند

عربستان به تازگی در صنعت گیم ورود کرده و نزدیک به ۷۰ درصد درآمد نفتی خود را در پنج صنعت ویژه دنیا سرمایه گذاری می‌کند که یکی از پنج صنعت آن مربوط به بازی‌های رایانه‌ای است.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، رضا احمدی مدیر نظام رده بندی سنی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گفتگو با مهر با اشاره به انتشار بازی‌های ضد ایرانی گفت: متأسفانه در کشورمان هنوز به مقوله بازی‌های رایانه‌ای و بازی‌های ویدئویی به صورت جدی پرداخته نمی‌شود. این درحالی است که شاهد هستیم کشورهای پیشرفته هزینه‌های زیادی را در این حوزه انجام می‌دهند.


وی افزود: کشورهایی که در حوزه خلیج فارس هستند، هزینه‌های بسیاری را در حوزه بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌دهند. برای مثال کشور عربستان به تازگی در صنعت گیم ورود کرده و نزدیک به ۷۰ درصد درآمد نفتی خود را در پنج صنعت ویژه دنیا سرمایه گذاری می‌کند که یکی از پنج صنعت آن مربوط به بازی‌های رایانه‌ای است. آنها از این طریق به کسب درآمدهای پایدار می‌پردازند.


مدیر نظام رده بندی سنی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: متأسفانه حوزه بازی‌های رایانه‌ای در کشورمان جدی گرفته نمی‌شود و این درحالی است که این صنعت ظرفیت‌های ویژه ای دارد. برای مثال موضوع انتقال فرهنگ از جمله موضوعاتی است که از طریق بازی‌های رایانه‌ای منتقل می‌شود و حتی کشورهای پیشرفته زمانی که قصد دارند در ابعاد سیاسی کاری کرده و یا حتی اذهان عمومی را با خود همراه کنند، به واسطه ابزاری به نام بازی‌های رایانه‌ای که در اختیار دارند، تلاش می‌کنند تا اهداف سیاسی خود را در این زمینه دنبال کنند.


احمدی گفت: اگر مروری بر سال‌های دور داشته باشیم به ویژه در مقطع پیش از حمله به سوریه، شاهد تولید و عرضه بازی‌هایی بودیم که سوریه را به عنوان کشور تروریست معرفی می‌کرد و حتی بازی‌ها طوری برنامه ریزی می‌شد که در آن حملات را توجیه می‌کردند. آنها در آن مقطع از طریق بازی‌های رایانه‌ای، اذهان عمومی را با خود همراه کردند و به گونه‌ای این اذهان را آماده کردند که حمله به کشور سوریه می‌تواند به جامعه جهانی کمک کند. از آنجا که ایران کشوری تأثیرگذار در منطقه است، آمریکا و کشورهای دشمن از طریق بازی‌های رایانه‌ای سعی دارند نشان دهند که نیروهای ایرانی تروریست هستند و این تروریست بودن را از همین طریق در افکار عمومی جا بیندازند و در نهایت بحث تروریست را در منطقه توسعه می‌دهند. یعنی بازی‌های رایانه‌ای ابزاری در دستان آنهاست و در این حوزه به صورت گسترده هزینه‌های بسیاری را انجام می‌دهند.


متأسفانه در کشورمان بحث سواد رسانه‌ای به خصوص در حوزه بازی‌های رایانه‌ای ضعیف است و به شدت این عدم آگاهی را شاهد هستیم. این حوزه از سطح پایینی برخوردار است و ما در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای سعی در بالابردن سطح سواد بازی‌ها و ارتقای آگاهی خانواده‌ها در حوزه بازی‌های رایانه‌ای هستیم تا بتوانیم این عدم آگاهی را پوشش دهیموی ادامه داد: پس از آنکه بازی‌های ضد ایرانی را تولید می‌کنند، به نشر بین المللی می‌پردازند و همین امر یعنی نشر بین المللی آن باعث می‌شود قشر نوجوان و جوان را با خودشان همراه می‌کنند و به واسطه بازی‌های ویدئویی در درازمدت این افکار را در ذهن مخاطبان جا بیندازند که نیروهای ایرانی تروریست هستند و حمله به این کشور را توجیه می‌کنند. متأسفانه طی سال‌های اخیر چنین مواردی را در بازی‌ها شاهد بودیم.


مدیر نظام رده بندی سنی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: متأسفانه در کشورمان بحث سواد رسانه‌ای به خصوص در حوزه بازی‌های رایانه‌ای ضعیف است و به شدت این عدم آگاهی را شاهد هستیم. این حوزه از سطح پایینی برخوردار است و ما در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای سعی در بالابردن سطح سواد بازی‌ها و ارتقای آگاهی خانواده‌ها در حوزه بازی‌های رایانه‌ای هستیم تا بتوانیم این عدم آگاهی را پوشش دهیم. البته بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیازمند زمان است تا بتواند محتوای مناسب و آگاهی بخش را به طور گسترده در اختیار خانواده‌ها قرار دهد. بنیاد در این زمینه تلاش می‌کند تا با ساخت کلیپ‌های آموزشی، بتوانیم آموزش‌های ویژه ای را در خصوص بازی‌ها در اختیار خانواده‌ها قرار بدهد و خانواده‌ها را از این عدم آگاهی دور کند و سعی کند تا به نوعی اطلاعات مورد نیاز در اختیارشان قرار بگیرد.


احمدی گفت: یکی از اقداماتی که در سال‌های اخیر انجام شده راه اندازی سایت «چه بازی» است که در این سایت اطلاعاتی از داستان، محتوا و رده بندی سنی بیش از ۳۵ هزار عنوان قرار گرفته شده است تا خانواده‌ها با مراجعه به این سایت در جریان اطلاعات کافی از بازی‌هایی که فرزندن شأن انجام می‌دهند، داشته باشند. ایجاد مرکز مشاوره برای خانواده‌ها در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از جمله اقدامات مناسب در حوزه افزایش سواد رسانه‌ای خانواده‌ها در حوزه صنعت گیم است که خانواده‌ها با «۵۸۱۲۹» می‌توانند تحت مشاوره‌های تربیتی و مشاوره‌هایی در خصوص محتوای بازی و معرفی بازی‌های مناسب قرار بگیرند.


مدیر نظام رده بندی سنی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در پایان گفت: برگزاری کارگاه‌های سواد بازی در نقاط مختلف کشور بیشتر در استان‌ها از دیگر اقدامات بنیاد در راستای افزایش سواد رسانه‌ای خانواده‌ها در حوزه صنعت گیم است. استان‌هایی که بیشترین نیازمندی را در این حوزه دارند، شناسایی شده اند و در اولویت قرار می‌گیرند. به واسطه برگزاری کارگاه‌ها در استان‌ها می‌توانیم سطح سواد بازی را در کشور ارتقا دهیم. لازم است همکاری‌هایی با آموزش و پرورش و صداوسیما انجام شود تا انشالله این دو نهادی که بیشترین تأثیرگذاری را دارند، با همراهی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بتوانیم فرهنگ صحیح استفاده از بازی‌ها را در کشور ارتقا بدهیم.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار