گردان‌های «درع الثوره»؛ چالش جدید الجولانی و هئیت تحریر الشام در شمال سوریه

در شرایطی که هیئت تحریرالشام تحت رهبری ابومحمد الجولانی در تلاش برای تثبیت قدرت نظامی خود در منطقه شمال غرب سوریه است، ظهور گردان های «درع الثوره» با هدف حمایت از اعتراضات مردمی علیه الجولانی، تحریرالشام را با چالشی نوظهور مواجه ساخته است.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، بیش از 40 روز از آغاز جنبش مردمی در شمال غرب سوریه که دامنه آن به بیش از 25 شهر و روستا نیز کشیده شده می گذرد.

 

.

 

اهالی این منطقه خواستار مسلح شدن قبائل خود به منظور مقابله با خطر تحکیم قدرت ابومحمد الجولانی سردسته هیئت تحریرالشام هستند.

معترضان معتقدند که نیروهای الجولانی بسیاری از زنان و جوانان بی گناه را در زندان های خود در ادلب بازداشت کرده، به نوامیس تعرض کرده و شرایط سخت معیشتی را برای مردم رقم زده اند.

کشور سوریه ,

الجولانی البته با چالش نوظهور گردان های «درع الثوره» نیز روبروست که در حمایت از مردم منطقه، هر کس که با هیئت تحریرالشام مرتبط است را هدف حمله خود قرار می دهند.

نماینده یکی از گروه های مسلح در تبیین اعتراضات مردمی می افزاید:ما در ارتش آزاد سوریه اعلام می‌کنیم که  گردان‌های انقلابی «درع الثوره» را تشکیل داده ایم تا از ناموس خود دفاع کنیم و تظاهرات مسالمت آمیز برای حراست از مردان و زنان آزاده را تضمین می کنیم و به خداوند متعال سوگند که ادلب را به آغوش انقلاب سوریه باز می گردانیم. بنابراین سه روز به هیئت تحریر الشام فرصت می دهیم که همه بازداشت شدگان  را آزاد کند؛ در غیر این صورت تمام منافع آنها هدف مشروعی برای ما خواهد بود».

کشور سوریه ,

حمله به پایگاه‌های آمریکا در سوریه برای صدمین بارسوریه: اسرائیل ابزار گسترش هرج و مرج و تروریسم در منطقه است/ آمریکا به ارزش‌های انسانی توهین می‌کند

 

گسترش تظاهرات علیه جولانی در شمال سوریه و تشکیل گردان‌های «درع الثوره» وابسته به ارتش ملی برای حمایت از تظاهرات کنندگان، راه را برای یک رویارویی نظامی پیش بینی شده بین هیئت تحریرالشام و ارتش ملی و یا حل و فصل سیاسی مانند آن چیزی که در ترکیه انجام شد در منطقه، هموار می‌کند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار