مدیرکل فرهنگ و ارشاد البرز:

گسترش فرهنگ پرداخت مالیات فاصله‌های طبقاتی را از بین می‌برد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: با گسترش فرهنگ مالیاتی در سطح جامعه عدالت اجتماعی برقرار و از میان بردن فاصله‌های طبقاتی محقق می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری ، سعید جابری انصاری ظهر دوشنبه در حاشیه اولین همایش تخصصی مالیاتی در خصوص اظهارنامه عملکرد اشخاص حقوقی با رویکرد و تغییرات جدید مالیاتی و سامانه مؤدیان با نگاه فرهنگی که در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، برگزار شد، اظهار داشت: نظام مالیاتی با کمک و همکاری دستگاه‌های ذیربط همواره باید کوشش نماید تا مردم نسبت به آثار و نتایج آن در زندگی خود و در سطح جامعه، باور و اعتقاد پیدا کنند. ترویج فرهنگ پرداخت داوطلبانه مالیات از این جهت حائز اهمیت است که این امر می‌تواند بسیاری از مشکلات و گره‌های اقتصادی کشور را باز کند. چرا که مالیات به عنوان منبع درآمدی مهم و پایدار کشور محسوب می‌شود که وابستگی بودجه را به نفت کاهش می‌دهد.


وی بیان کرد: شفاف سازی فعالیت‌های اقتصادی و توزیع عادلانه ثروت و سرمایه به واسطه پرداخت مالیات در کشور صورت می‌گیرد، بنابراین این امر باید با اطلاع رسانی صحیح و به هنگام صورت گیرد هر چقدر مردم بیشتر با اقدامات و خدمات درآمدهای مالیاتی آشنا شوند، همکاری و مشارکت بیشتری در پرداخت به موقع مالیات خواهند داشت.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در خصوص چگونگی گسترش فرهنگ پرداخت مالیات درسطح جامعه ابراز داشت: با ترویج روح جمعی و بهره گیری از شیوه‌های اخلاقی، باید فرهنگی را در جامعه گسترش داد که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه کنند و فرار از آن را معصیت و گناه بشمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند بنگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران بدانند.


وی خاطرنشان کرد: فرهنگ هم ابتکار و نوآوری می‌خواهد، کار فرهنگی باید هوشمندانه، هدفمند و دارای همه انواع کیفیت باشد. علاوه بر آن لازم است با گسترش فرهنگ مالیاتی در سطح جامعه و شناسایی اهمیت آن در توزیع درآمد و ایجاد عدالت اجتماعی و از میان بردن فاصله‌های طبقاتی، مالیات جایگزین پول نفت شود. افزون بر آن، باید بسترهایی بوجود آید تا مالیات‌دهی جزو وظایف و تکالیف مهم آحاد جامعه تلقی و این باور عمومی نهادینه شود که مالیات صرف امنیت و رفاه اجتماعی، احداث مراکز درمانی و کارهای عمرانی و زیربنایی می‌شود و مردم خود از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.


جابری انصاری یکی از مشکلات موجود بر سر راه وصول مالیات را بحث فرهنگ‌سازی دانست و افزود: متأسفانه مردم نمی‌دانند مالیات‌های پرداخت‌شده از سوی آنان کجا هزینه می‌شود.


همکاری رسانه‌ها برای ارتقای فرهنگ مالیاتی در کشور ضروری است


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، یادآور شد: همکاری رسانه‌ها برای ارتقای فرهنگ مالیاتی در کشور و استان، در راستای توسعه زیرساخت‌های موجود ضروری و از ملزومات است.


وی افزود: رسانه‌ها لازم است در انعکاس اخبار مالیاتی و تبیین و تبلیغ این موضوع در کنار مجموعه‌های مالیاتی باشند تا با نهادینه سازی فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه این مهم یک وظیفه تلقی شود.


جابری انصاری متذکر شد: هر اندازه فرهنگ مالیاتی مردم عمیق‌تر و درونی‌تر باشد انگیزه مشارکت مردم برای پرداخت مالیات بیشتر خواهد شد و به تبع آن درآمدهای مالیاتی دولت بیشتر شده و خدمات بهتری به مردم داده خواهد شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار