مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان:

۱۶هزار میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها ودهیاری‌های زنجان واریز شد

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد تومان از محل عوارش ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان زنجان واریز شد.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، فیروز شکوری در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه ۴ درصد از عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود، در شال گذشته سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد ریال(از محل عوارض ارزش افزوده بین شهرستان‌های هشتگانه استان توزیع شده است.


وی با تأکید بر اهمیت مالیات در عمران و آبادانی شهرها و روستاها افزود، ابراز کرد: مبالغ اخذ شده از محل مالیات بر ارزش افزوده با در نظر گرفتن میزان پراکندگی جمعیت شهرستان‌ها تقسیم شده است.


مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان افزود: عوارض وصول شده مالیات بر ارزش افزوده در هر شهر و یا منطقه‌ای صرفا جهت توسعه، عمران و آبادانی همان منطقه مصرف می‌شود و این امر بیانگر این واقعیت است که تلاش شهروندان هر منطقه در تحقق درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت شهر و منطقه خودشان دارد.


وی با بیان اینکه ۳۱ خرداد ماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۱ صاحبان مشاغل اشخاص حقیقی است، تصریح کرد: واحدهایی که در مهلت مقرر اظهارنامه ارسال نکنند، از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند نخواهند شد.


شکوری به رویکرد جدید سازمان امور مالیاتی مبنی بر رسیدگی داده‌محور و تهیه اظهارنامه برآوردی مبتنی بر داده‌های مالی دریافتی از مودی اشاره کرد و گفت: عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر منجر به محرومیت از همه معافیت ها و جریمه ۳۰ درصدی غیرقابل بخشش عدم تسلیم اظهارنامه و تهیه اظهارنامه برآوردی خواهد شد.


وی یادآور شد: مودیان مالیاتی جهت تکمیل و ارسال اظهارنامه الکترونیکی، باید در نظام مالیاتی ثبت نام داشته باشند، لذا صاحبان مشاغل فاقد ثبت نام در اسرع وقت با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان به نشانیmy.tax.gov.ir نسبت به ثبت‌نام و تشکیل پرونده مالیاتی اقدام کنند.


مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان به استفاده از مزایایی تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م تأکید کرد و گفت: بر اساس تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م، سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند برخی از مشاغل و گروه‌هایی از آنان را که میزان فروش کالا و خدمات سالانه آن‌ها حداکثر صد برابر معافیت ماده ۸۴ ق.م.م باشد از انجام بخشی از تکالیف از قبیل نگهداری اسناد و مدارک و ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف و مالیات مودیان مذکور را به صورت مقطوع تعیین و وصول کند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار