سبأ گزارش داد؛

۱۷۷ مورد نقض آتش بس یمن از سوی متجاوزان طی ساعات گذشته

منابع یمنی از تداوم نقض آتش بس به دست متجاوزان خبر دادند که شامل ایجاد استحکامات جنگی و پروازهای جاسوسی و موارد دیگر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از خبرگزاری مهر، منابع یمنی از تداوم نقض آتش بس به دست متجاوزان خبر دادند.


بر اساس این گزارش، متجاوزان طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۷ بار آتش بس را نقض کردند.


یک منبع نظامی یمنی به خبرگزاری سبأ اعلام کرد: ائتلاف متجاوز هفت پرواز جاسوسی بر فراز استان‌های الحدیده و الضالع داشته است.


این منبع نظامی تاکید کرد: موارد نقض شامل پروازهای شناسایی و تحکیم استحکامات جنگی و حملات توپخانه ای و نیز با حملات با دیگر آتشبارها بوده است.


پیش از این، خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع مطلع از تلاش سازمان ملل متحد برای تمدید شش ماهه آتش بس در یمن خبر داده بود.


این دو منبع مطلع اعلام کرده بودند که با توجه به فشارهای بین المللی برای پایان دادن به جنگ در یمن، سازمان ملل متحد تلاش دارد در تماس با طرف‌های یمنی آنها را به تمدید آتش بس در یمن به مدت شش ماه دیگر سوق دهد.


این دو منبع گفتند که هانس گروندبرگ نماینده سازمان ملل در امور یمن مسئول بررسی شکایت‌های طرفین پیش از موافقت آنها با تمدید آتش بس است.


این منابع همچنین افزودند که پیشنهاد تمدید شش ماهه آتش بس از مدتی قبل به طرفین مطرح شده است و گروندبرگ طی روزهای آینده به سلطنت عمان و شهر عدن در جنوب یمن سفر خواهد کرد.


لازم به ذکر است که هانس گروندبرگ نماینده سازمان ملل در امور یمن در دوم ماه ژوئن گذشته از موافقت طرف‌های یمنی با پیشنهاد این سازمان برای تمدید آتش بس به مدت دو ماه دیگر خبر داد.

انتهای پیام/مرتضی قربانیان

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار