مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی خبر داد؛

۳۳۱ میلیارد ریال درآمد خراسان جنوبی از محل مولد سازی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۳۳۱ میلیارد ریال از محل مولدسازی دارایی‌های دولت در استان درآمد داشته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، مرتضی ذاکریان سه شنبه شب در ستاد درآمدها و تجهیز منابع خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از تکالیف قانونی مورد مطالبه استان اعاده پرونده‌های مالیاتی معادن مستقر در خراسان جنوبی بود که با پیگیری‌های انجام شده در سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به خراسان جنوبی دستور نهایی برای اصلاح روند امور داده شد.


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی درباره حساب‌های بانکی برندگان مناقصات بیان کرد: به معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار پیشنهاد دادیم که پیمانکارانی که در مناقصه‌های دولتی برنده می‌شود می‌بایست برای پرداخت مبلغ قرار داد یک حساب بانکی در استان معرفی کنند.


ذاکریان ادامه داد: این اتفاق موجب می‌شود که حداقل گردش مالی اولیه در خراسان جنوبی صورت گیرد که البته این مسائل نیازمند ضمانت اجرایی می‌باشد.


وی با اشاره به اینکه در زمینه مولدسازی برای خراسان جنوبی عدد ۲۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است، گفت: استان خراسان جنوبی جز استان‌های موخر التاسیس بوده، و مشابه بسیاری از استان‌های قدیمی کشور املاک مازادی ندارد؛ بر این اساس چندین دستگاه اجرایی در استان وجود دارند که هنوز در ساختمان استیجاری ساکن هستند و املاک مازاد قابل توجهی وجود ندارد که بتوانیم این رقم را محقق کنیم.


ذاکریان ادامه داد: تاکنون ۳۳۱ میلیارد ریال از محل مولدسازی دارایی‌های دولت به فروش رساندیم و تعدادی از مجوزهای جدید را به سازمان خصوصی سازی معرفی کردیم که جمعاً ۲۹ مورد است.


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه درآمدی که در قانون بودجه ۱۴۰۱ برای خراسان جنوبی مصوب شده است هزار و ۷۲۶ میلیارد تومان است، بیان‌کرد: ۹۳ درصد از این درآمدها از محل درآمدهای مالیاتی است که هزار و ۴۲۹ میلیارد تومان می‌باشد.


ذاکریان گفت: تحقق درآمدهای مالیاتی استان تا پایان بهمن ماه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.


وی ادامه داد: در سال گذشته میانگین افزایش درآمدها در کشور ۶۳ درصد بود که خراسان جنوبی روند افزایشی ۱۱۲ درصدی را داشته است.


به گفته وی خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته توسط استاندار و نمایندگان مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۲ سهم درآمد استان ۵۰ درصد کمتر از میانگین کشوری تعریف شده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار