‌یادواره ‌دانشمند هسته‌ای در ‌بوشهر برگزار شد

یادواره دانشمند هسته‌ای کشور شهید دکتر مجید شهریاری در مجتمع آموزشی شهدای هسته‌ای بوشهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و دیگر مسئولان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، امام جمعه بوشهر صبح امروز در یادواره شهید مجید شهریاری در مجتمع آموزشی شهدای هسته‌ای بوشهر یا گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر نقش علم و فناوری در آینده جهان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: علم آغازگر اقتدار انسان و جامعه و تاثیرگذار در پدیده‌های جهانی و اقتدارآفرین در نظام پیرامونی است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری دانش هسته‌ای را علمی مهم و استراتژیک دانست و بیان کرد: دانش هسته‌ای علاوه بر داشتن مزایای انرژی، جامعه را از زیرساخت‌ها و توانمندی و ظرفیت‌های مختلف علوم پزشکی و دیگر حوزه‌ها برخوردار می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه جهان استکبار دستیابی کشورها را به دانش هسته‌ای محدود کرده است گفت: جهان استکبار دنبال مدیریت جهان در علوم استراتژیک از جمله هسته‌ای است تا پایداری علمی حاکم کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر روند ساخت نیروگاه اتمی بوشهر از ابتدا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اکنون با دستیابی دانشمندان و متخصصان ایرانی، دانش هسته‌ای بومی‌سازی شده و نیروگاه اتمی بوشهر با توان متخصصان داخلی مدیریت می‌شود.

 وی بوشهر را پایتخت انرژی هسته‌ای دانست و خاطر نشان کرد: اکنون 2 واحد نیروگاه اتمی دیگر در بوشهر در حال ساخت است که بهره‌برداری از آنها توان ایران اسلامی در فناوری این دانش نوین و استراتژیک را افزایش می‌دهد.

صفایی بوشهری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر مجید شهریاری از دانشمندان هسته‌ای کشور ادامه داد: این شهید والامقام تحولات مهم و تاثیرگذاری در دستیابی ایران اسلامی به دانش و فناوری هسته‌ای ایجاد کرد.

امام جمعه بوشهر ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را در راستای جلوگیری از پیشرفت علوم نوین و استراتژیک هسته‌ای دانست و تصریح کرد: دشمنان برای متوقف شدن فعالیت در علوم نوین هسته‌ای دست به ترور دانشمندان این عرصه زدند که دکتر مجید شهریاری در جبهه علم و دانش شهید شد.

مدیریت نیروگاه اتمی بوشهر به دست متخصصان ایرانی است

در این مراسم مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به روند تولید انرژی برق از این نیروگاه تصریح کرد: اکنون مدیریت نیروگاه اتمی بوشهر به دست متخصصان ایرانی است.

رضا بنازاده اضافه کرد: نیروگاه اتمی بوشهر نخستین نیروگاه هسته‌ای کشور و از ارزشمندترین سرمایه‌های ایران اسلامی است.

راه‌اندازی مجتمع آموزشی شهدای هسته‌ای بوشهر با همکاری سازمان انرژی اتمی

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر هم با اشاره به راه‌اندازی مجتمع آموزشی شهدای هسته‌ای بوشهر با همکاری و مشارکت سازمان انرژی اتمی ادامه داد: در این مجتمع آموزشی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف، تحصیل می‌کنند

علی موحدی افزود: این فضای آموزشی به کارگاه‌های آموزشی متناسب با علوم و فناوری نوین هسته‌ای مجهز است.

شهید مجید شهریاری دانشمند و استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی ایران در تهران در سال 1389 توسط رژیم صهیونیستی و با همکاری منافقین در یک عملیات تروریستی به درجه رفیع شهادت نائل شد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار