شورای عالی سیاسی یمن:

دست بسته نمی مانیم/ همه مواضع دشمن در تیررس اهداف است

شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور در صورت تداوم تجاوزه و محاصره، دست بسته نمی مانند و فرودگاه ها، بنادر و شرکت های نفتی متجاوزان را هدف قرار خواهند داد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از المسیره، شورای عالی سیاسی یمن در جدیدترین واکنش درباره احتمال قوی شکست مذاکرات برای تمدید آتش بس در این کشور، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: کشورهای متجاوز باید تجاوز و محاصره علیه را یمن را فوراً پایان دهند.


در ادامه این بیانیه آمده است: نیروهای مسلح یمن در صورت تداوم تجاوز و محاصره دست بسته نخواهند ماند و فرودگاه‌ها، بنادر و شرکت‌های نفتی متعلق به کشورها متجاوز را در تیررس اهداف خود قرار خواهند داد.


شورای عالی سیاسی به شرکت‌های نفتی که در کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی فعالیت می‌کنند، درباره ادامه فعالیت در این کشورها در صورت تداوم تجاوز و محاصره هشدار داد و افزود: به شرکت‌های دریانوردی هشدار می‌دهیم که از حرکت به سوی شرکت‌های نفتی وابسته به کشورهای متجاوز اجتناب کنند تا در معرض خطر قرار نگیرند.


این شورا در پایان بیانیه خود تأکید کرد: به فرزندان ملت یمن اطمینان می‌دهیم که نیروهای مسلح و امنیتی قادر به دفاع از یمن و محافظت و احیای حقوق آن هستند.


گفتنی است، آتش بس در یمن زیر نظر سازمان ملل از ۲ آوریل به مدت ۲ ماه برقرار شد و پس از آن ۲ بار نیز تمدید شد و دیروز یکشنبه، دوم اکتبر به پایان رسید. روز چهارشنبه گذشته «هانس گروندبرگ»، نماینده سازمان ملل در امور یمن، در سفر به صنعا با مقامات انصارالله دیدار کرد. این سفر بدون اعلام نتایج مشخصی پایان یافت.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار