دشمن می‌خواهد عنصر فعال بودن مردم را بگيرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بيان اينكه دشمن می‌خواهد عنصر «فعال بودن» مردم را بگيرد، دو سناریوی دشمن عليه ايران را تشريح كرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سعید جلیلی ظهر امروز در جمع فعالان فرهنگی استان همدان در مدرسه آخوند با اشاره به شکل‌گیری فعالیت جمعی از فعالان فرهنگی استان در مکتب امام زمان(عج) اظهار کرد: شکل‌گیری این مکتب از سال 43، شجره طیبه‌ای بوده که ثمرات ارزشمندی داشته است.

وی با اشاره به اینکه کار پایدار فرهنگی انجام این نوع اقدامات است گفت: افرادی که در سال 43 فعالیت خود را شروع کردند خبر از وقوع، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و... نداشتند اما با کار دقیق و درستی که پایه‌ریزی کرده بودند فعالیت آنها برکات و اثرات خود را بر جای گذاشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز نیز این نوع اقدام یعنی انجام کارهای صحیح باید مد نظر باشد تأکید کرد: آنچه برای ما اهمیت دارد، درست و پایدار بودن فعالیت‌هاست.

اقدام فرهنگی در زمان خود انجام شود

وی با بیان اینکه در نگاه ما کار فرهنگی مقطعی و یا از روی تعجیل نیست اما این کار باید نتیجه‌محور و اثربخش باشد گفت: این مهم در صحنه‌های فردی، سیاسی و اجتماعی اهمیت زیادی دارد و کار باید در زمان خود ملموس و نتیجه‌بخش باشد.

جلیلی کار فرهنگی را در تمام دوره‌ها دارای اهمیت دانست و با بیان اینکه در مقطع فعلی این اهمیت دوچندان شده است  تأکید کرد: امروز در عرصه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی نیاز به کار فرهنگی مستمر، قوی و نتیجه‌بخش داریم زیرا دشمن جنگ فرهنگی بزرگی را آغاز کرده که باید طبق آن برنامه‌های فرهنگی عملیاتی را تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه امروز دشمن با فشار حداکثری بر کشور دنبال براندازی است گفت: شکل جنگ دشمن با ایران تغییر کرده است بنابراین باید برنامه‌ها را طوری تعریف کنیم که امتداد آن جنگ علیه دشمن باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در مقابله با این نوع جنگ دشمن، نیاز به ابزاری و تجهیزات است گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری «خرمشهرها در پیش است»، اگر کار فرهنگی انجام می‌دهیم باید بدانیم هدف ما آزاد کردن کدام خرمشهر است و باید با چه برنامه‌ای وارد شد؟

وی تأکید کرد: امروز در کشور  خرمشهرهایی وجود دارد که طلاب حوزه علمیه، دانشگاهیان، نیروهای فرهنگی و دلسوزان نظام باید آنها را آزاد کنند.

جلیلی در تشریح این مطلب گفت: وسع و توانایی افراد در عمل متفاوت است اما مهم این است که متناسب با وسع خود هدف را تعریف کنیم، ضمن اینکه در این عرصه مسائل بسیاری وجود دارد که بر اساس وسع خود وارد شد.

وی با بیان اینکه امروز در عرصه فضای مجازی شبهات و سوالاتی مطرح می‌شود گفت: اگر دشمن از طریق فضای مجازی عرصه بیان شبهات را ایجاد کرده است باید علیه آن اقدام کرد و به این شبهات پاسخ داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید به اینکه در این خصوص هم‌افزایی تعریف می‌شود و جبهه‌ای شکل می‌گیرد که هرکسی باید کاری انجام دهد افزود: جلسات امروز برای هم‌افزایی و تقسیم کار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه هم‌افزایی خوب است اما نباید منتظر کارهای دیگر بود بلکه هر یک از ما باید به وظیفه خود عمل کنیم تا کاری روی زمین نماند گفت: دشمن کاری را آغاز کرده و با طرح «فشار حداکثری، راهبردی است» دنبال ایجاد اختلال عمیق در کشور است.

دشمن می‌خواهد مردم را نیازمند و وابسته خود کند

جلیلی با اشاره به اینکه دشمن با تحریم‌های فلج‌کننده به دنبال این است که مردم نتوانند کاری انجام دهند و نیازمند و وابسته شوند افزود: البته دشمن سخت در اشتباه است زیرا مردم ایران در جنگ تحمیلی و برهه‌های مختلف نشان دادند که فعالند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن می‌خواهد عنصر «فعالیت» را از مردم ایران بگیرد تصریح کرد: تحریم‌‌ها وقتی موفق خواهد بود که تأثیر آن در باور مردم رسوخ کند بنابراین نباید بگذاریم هر باور غلطی که مانع تحقق اهداف انقلاب است، وارد فکر و ذهن مردم شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: زمانی عده‌ای باور داشتند با تکیه بر غرب می‌توان مشکلات را حل کرد اما امروز دیگر این باور وجود ندارد؛ حتی خوش‌بین‌‌ترین افراد به غرب هم می‌گویند نباید به آمریکا اعتماد کرد، هرچند اگر این بی‌اعتمادی به غرب در زمان خود رخ می‌داد کمتر هزینه‌ای بابت آن پرداخت می‌کردیم‌.

وی با بیان اینکه مشکل اینجاست که برخی اقدام و تحلیل لازم را انجام ندادند گفت: اگر در آینده نیز تحلیل درستی نداشته باشیم مرتکب خطا خواهیم شد و باید هزینه آن را پرداخت کنیم.

جلیلی خطاب به جمع گفت: وظیفه ما است که اگر مقام معظم رهبری مطلبی را در زمانی فرمودند آن را وظیفه خود بدانیم و با منطق و دلیل آن را برای جوانان بیان کنیم تا عملیاتی شود.

دشمن بر روی موضوعات خاص سرمایه‌گذاری می‌کند

وی تأکید کرد: امروز موضوعات فراوانی در جامعه وجود دارد که باید ابتدا ابعاد آن برای خود اثبات کنیم و بعد با شیوه اقناع آن را بین مردم ترویج دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز دشمن بر روی موضوعات خاص سرمایه‌گذاری می‌کند که باید نسبت به آن روشنگری صورت گیرد افزود:‌ دشمن بارها این موضوع که «مردم ایران؛ بیایید گفت‌وگو کنید، ما اهل جنگ نیستیم» را مطرح می‌کند، ادعایی واهی که با هدف خاصی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه برای مقابله با نقشه دشمن ابتدا باید پازل آن را تحلیل کنیم افزود: اینجاست که کار فرهنگی و تحلیلی شکل می‌گیرد و باید اقدامات عملیاتی را آغاز کرد.

جلیلی با اشاره به اینکه دشمن فشار حداکثری بر کشور را اعلام و اعمال می‌کند و ابایی هم ندارد افزود: دشمن هر آنچه توانسته بر ایران فشار وارد کرده است؛ حتی مقام معظم رهبری و وزیر امور خارجه را تحریم کرده و می‌‌خواهد به هر قیمتی به هدفش که عقب‌نشینی ایران است، دست یابد اما زهی خیال باطل.

وی با بیان اینکه دشمن دو تاکتیک و دو ترفند دارد گفت: یک هدف دشمن اعمال فشار برا‌ی دریافت و تعهدات جدید است که این بخش را با عنوان «مذاکره» پیش می‌برد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ملی هدف دوم دشمن را فشار حداکثری دانست و گفت: در این بخش ادعا می‌کند به دنبال جنگ نیست و طرفدار گفت‌وگوست تا ما اقدامی انجام ندهیم، ضمن اینکه یکطرفه فشار آورد و اسم آن را هم می‌گذارد «جنگ نکردن»!

وی با تاکید به اینکه دشمن به دنبال فریب است و باید در مقابل این هجمه‌ها ایستاد بر لزوم توجه به منابع داخلی تأکید کرد و افزود: در حوزه اقتصادی باید تولیدات داخلی به صنعت تبدیلی، تبدیل شود.

جلیلی با بیان اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی می‌توان کار انجام داد و روستاهایی را قطب تولیدات کرد افزود:‌ نباید تصور کنیم باید تمام کارها در تهران انجام شود بلکه باید در روستاها تولید و اشتغال را رونق داد.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه ما این است برای اقدامات فرهنگی عملیات تعریف کنیم که در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... نمود داشته باشد گفت: در کار کوچک کاشت یک نهال، ارزیابی زیادی انجام می‌شود که باید کار فرهنگی را هم این طور دید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان بیان کرد: امیدوارم تلاش‌های صورت گرفته ثمرات و آثار روزافزونی داشته باشد، هرچند اگر کاری با نیت خوب و به موقع انجام شود اثرگذاری خود را خواهد داشت.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار