جام جهانی قطر و غرب شناسی

قطر که این روزها میزبان جام جهانی فوتبال است اعلام کرده که ورود چند قلم کالا مثل مشروبات الکلی و گوشت خوک و ... ممنوع است. همین موضوع باعث شده که کمپین های زیادی در اروپا علیه قطر ایجاد شود و رفتن به قطر را تحریم کنند.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، سید سجاد پادام، بطوری که اولی هوینس، رئیس افتخاری بایرن مونیخ گفته درست است که ما رهبر مخالفت با جام جهانی قطر هستیم اما نرفتن چیزی را عوض نمی کند و زنان جوان در قطر می‌دانند که چه اتفاقی در جریان است و آهسته ولی پیوسته تغییراتی اتفاق خواهد افتاد.

هوینس در ادامه فیفا را به دلیل اعطای میزبانی به قطر سازمانی فاسد خواند، اما حواسش نبود که همین فیفا میزبانی سال 2006 را به خودشان داده بود.
 این چشم رنگی ها در فرهنگ هیچ تفاوتی را بر نمی تابند و به بدوی ترین شکل ممکن برای همسان شدن ملت ها با فرهنگ بدوی خودشان رفتار میکنند. اما در اقتصاد مسئله متفاوت است شما به محض اینکه بخواهید مانند آنها باشی یعنی به سمت اقتصاد مستقل و مبتنی بر تولید حرکت کنید برای شما هزاران کتاب رو میکنند که برای افزایش کارایی باید هر کس در آنچه دارد مزیت داشته باشد، شما نفت دارید، مزیت شما این است که آن را خام بفروشید و ما صنعت داریم و مزیت داریم که آن را تبدیل به فرآورده کنیم و اینگونه در عصر جدید خام اندیشان نفتی را مستعمره کرده اند.

 قطر فقط اجازه نداد چند رفتار مبتنی بر شریعت در کشورش عرفی شود و اینگونه غربی ها به آنها حمله میکنند، حال تصور کنید با ایران که بخشی از مناسبات قدرت و سیاست را در جهان تغییر داد چگونه رفتار میکنند، فکر میکنم غرب را باید در بزنگاهها شناخت، بزنگاه هایی مثل همین موضوع قطر یا موضوع اوکراین و همزمان مسئله فلسطین، غرب شناسی کمک میکند که موضع و بصیرت بهتری در برابر وضعیت کنونی کشور داشته باشیم و بدانیم چه باید بکنیم.

انتهای پیام/875421


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار