مقام حزب الله: آمریکا از طبقه سیاسی فاسد در لبنان حمایت می‌کند

رئیس شورای سیاسی حزب الله اعلام کرد که در این شرایط بهترین راه برای بهبود وضعیت اقتصادی لبنان تعامل با سوریه است.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، «ابراهیم امین السید» رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان در یک مراسم یاد بود که در بقاع غربی برگزار شده بود، اظهار داشت، نبرد و کشمکشی که امروز در جهان وجود دارد-چه میان خودِ ظالمان و چه میان ظالمان و مظلومان و فقرا، با این هدف است که ظالمان منابع الهی را غارت کنند تا بتوانند سرنوشت ملتها را به دست بگیرند.

رئیس شورای سیاسی حزب الله افزود، وضعیتی که در آن قرار داریم غیرقابل پیش بینی و غیرقابل تصور است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این وضعیت  نتیجه سیاست‌های مالی و اقتصادی است که از 30 سال گذشته در لبنان-چه توسط دولت-چه پارلمان و چه بانک مرکزی و دستگاه قضایی دنبال شده است.

وی تصریح کرد، هرکسی که با این سیاست‌های مالی و اقتصادی موافقت کرده سهمی در این شرایط وخیم کشور دارد و مسئول رسیدن لبنان به این مرحله است.  ما قربانی سیاست‌هایی هستیم که عمر آنها به 30 سال می رسد و ما قربانیان جنایتکاران فاسدی هستیم که اموال عمومی  و پول مردم را غارت کردند و هیچکس آنها را بازخواست نکرد.

این مقام حزب الله ادامه داد، چه کسی پول سپرده گذاران و پولهای غارت شده را که به خارج از کشور قاچاق شده پس می‌دهد؟ مردم لبنان قربانی اقدامات کسانی هستند که برای رسیدن کشور به این مرحله با کشورهای خارجی و رژیم صهیونیستی توطئه کرده و می کنند.  مردم لبنان قربانی کسانی هستند که قبل و بعد از سال 1982 همچنان در حال توطئه ضد مقاومت هستند.

وی تاکید کرد، در حال حاضر مهم ترین راه برای بهبود وضعیت اقتصادی لبنان تعامل با سوریه است. پس چرا در زمانی که فرانسه، عراق، اردن و امارات اجازه بازگشت به دمشق را دارند برقراری ارتباط با سوریه برای ما ممنوع است؟  طرف‌های مربوطه در این شرایط باید برای منافع اقتصادی لبنان اقدام کنند.

از طرف دیگر شیخ «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله طی سخنانی با بیان اینکه آمریکا همواره شریک همه مصیبت‌ها و فجایعی است که لبنان را از بدو تاسیس آن تاکنون تحت تاثیر قرار داده تاکید کرد، سیاست ایالات متحده در قبال لبنان همواره به این صورت بوده که از فاسدان حمایت می‌کند و همچنان منافع رژیم صهیونیستی را بر منافع و حقوق لبنانی‌ها ترجیح می‌دهد.

وی ادامه داد، آمریکا از طبقه سیاسی فاسد و نظام بانکی شکست خورده در لبنان حمایت می‌کند، مانع تسلیح ارتش می‌شود و همچنان به توطئه چینی علیه مقاومت با هدف تضعیف لبنان در برابر رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد.

 معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله تصریح کرد، دولت آمریکا آشکارا در لبنان مداخله و لبنانیها را ضد یکدیگر تحریک می‌کند و با حمایت مالی از کمپین‌های رسانه‌ای و حمایت از انجمن‌ها و برخی احزاب وابسته به خود،  در انتخابات پارلمانی لبنان دخالت می‌کند.  در حال حاضر سفارت آمریکا به شکل مستقیم نبرد انتخاباتی در لبنان را مدیریت کرده و از فاسدان بزرگ در کشور که شماری آنها از بدترین طبقه سیاسی فاسد هستند، حمایت می‌کند.

وی در ادامه اظهار داشت، عنوان نبرد انتخاباتی که آمریکایی‌ها در لبنان به راه انداخته‌اند پرداختن به وضعیت اقتصادی و مالی کشور نیست؛ بلکه هدف قرار دادن مقاومت و سلاح آن و متحدانش است.  آمریکا در تلاش است تا از نظر اقتصادی و مالی فشارهای مستمری به لبنان تحمیل کند و بتواند از این اهرم فشار در انتخابات پارلمانی سوء استفاده کرده و مردم لبنان را به سمت ناامیدی سوق دهد، با این هدف که مردم در انتخابات مشارکت نکنند.  مهمترین هدف آمریکا و متحدانش در لبنان تضعیف نفوذ مقاومت و کشاندن لبنان به سمت عادی سازی با رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

شیخ دعموش در پایان با تاکید بر اینکه حزب‌الله با جدیت تمام وارد انتخابات می‌شود، گفت، وظیفه ملی ایجاب می‌کند که در نبرد انتخابات پارلمانی دوشادوش متحدان خود باشیم و اهداف آمریکا را ساقط کنیم و حضور پررنگ و موثری در انتخابات داشته باشیم تا از مقاومت حمایت کرده و برنامه‌هایی را اجرا کنیم که به نفع لبنان و مردم است.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار