بررسی اختیارات رییس قوه مجریه

نقوی: روحانی با حجم اختیارات فعلی نمی‌تواند بهانه کم‌کاری بیاورد

روحانی و دولت وی نمی‌توانند اعلام کنند ما نمی‌توانیم تصمیم‌گیری کرده و یا اختیار عمل داشته باشیم.

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره اختیارات گسترده روحانی نسبت به رؤسای جمهوری پیشین گفت: مطابق قانون اساسی، رئیس‌جمهور پس از مقام معظم رهبری، شخصیت اول کشور محسوب می‌شود. 

وی افزود: رئیس‌جمهور ریاست کلیه دستگاه‌های اجرایی را برعهده دارد، ضمن اینکه رئیس چندین شورا و مرجع تصمیم گیری در کشور است، لذا رئیس‌جمهور اختیارات بسیار گسترده‌ای داشته و فرامین و دستورات او در دستگاه‌های اجرایی قابل اجراست. 

نماینده ورامین در مجلس گفت:‌رئیس‌جمهور با استانداران، فرمانداران، بخشداران در کشور و تقریباً همه امور کشور در این مناطق تحت فرماندار رئیس‌جمهور هستند. 

نقوی حسینی با تأکید بر اینکه اختیارات رئیس‌جمهور در قانون اساسی بسیار گسترده است، افزود: ریاست جمهوری آقای روحانی با ریاست جمهوری دولت‌های گذشته متفاوت است، زیرا در دولت آقای روحانی، کشور تحت تحریم‌های شدید و ظالمانه دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران بود و اختیارات بیشتری نسبت به رؤسای جمهور پیشین دارد. 

نقوی حسینی گفت: ریاست شورای هماهنگی اقتصادی و ریاست جلسه سران قوا برعهده آقای رئیس‌جمهور است که اختیارات وسیعی داشته و رؤسای جمهور پیش از آقای روحانی چنین اختیارات گسترده‌ای را نداشته‌اند، این در حالی است که تصمیمات این نشست‌ها برای همگان و دستگاه‌ها لازم‌الاجراست. 

وی گفت: روحانی و دولت نمی‌تواند اعلام کند ما نمی‌توانیم تصمیم‌گیری کرده و یا اختیار عمل داشته باشیم چرا که اختیارات گسترده‌ای را داشته و دارند که بی سابقه است. 

نماینده ورامین در مجلس گفت:‌ انتظار از آقای روحانی و دولت آن است که مشکلات اقتصادی و نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم و  لزوم ثبات قیمت‌ها و رونق تولید و اشتغال سریع‌تر تصمیم‌گیری شده و حل و فصل شود. 

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «آقای رئیس جمهور لطفا از اختیارات قانون اساسی خود استفاده نمایید!» ، «اوایل همه چیز تقصیر احمدی نژاد بود، الان از کم بودن اختیارات!» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

انتهای پیام/

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار